Saturday, 30 July 2011

Cakap Kuning atau otak Kuning..

assalammualaikum..


al-kisah nak cerita sebuah penemuan akal yang aku kaji dalam lumrah hidup manusia seharian ini.. dimulakan seorang guru kami sedang mengajar.. cikgu ni memang faham dengan telatah pelajar disekolah kami, al-maklum lar pula gelaran "guru pakar" yang digondolnya berabad lamanya.. dia mula lar beriklan tentang kisah kehidupan manusia harian yakni tentang...... " seks education"..
yar! seronok bukan.. cikgu ni memang memahami cita rasa pelajar pula, well untuk merelesekan juga tentian yang sudah bernanah diminda kami..
gini ceritanya, bukan tujuan cikgu tu mau bercerita tentang kisah berunsur 18sx ni kepada kami.. ada sebab yang menyebabkan cerita itu bermula.. masa tu kami sedang membincangkan kes video lucah... saya tak nak huraikan cerita tu, tapi apa yang saya nak highlightkan sini ialah pandangan pelajar terhadap isu ini..
semua pun sudah tahu, cerita pasal itu secara umum dan ditempat umum memang agak menjengkelkan.. tapi kalau untuk lelaki, itu memang favorites.. bagi perempuan pula pasti kita akan dengar bunyi EEYYYUUUKKK!! ataupun bunyi kegelian.. memang bunyi itu dihasilak oleh kaum PEREMPUAN..
Yar! memang itu realitinya.. perempuan sekarang fikir lelaki zaman sekarang otak kuning.. kalau yang tak faham tu otak kuning ni bermaksud anda sedang memikirkan perkara kotor yang berdosa kita lakukan.. sebab itu kadang kala bualan cerita kuning hangat diceritakan.. ataupun cerita blue..
sorry pada yang terasa.. sebab anda pasti berfikiran kuning sekarang ni..
itu lar masyarakat malaysia sekarang, lebih-lebih lagi dalam kalangan pelajar.. pelajar zaman sekarang fikiran mereka terlebih kuning.. takde langsung positifnya.. bila terbuka jak cerita pasal yang kuning2 ni, memang akan riuh satu kelas.. masing2 tersengeh keseronokan..
yang pastinya, yang boleh membentuk karangan hebat sememangnya dari kaum lelaki.. bab itu perempuan zaman sekarang cakap lelaki sekarang getek!! asyik fikir benda tu jak.. saya sendiri pernah dituduh melulu pasl tu.. kenapa? salah ker cerita pasal realiti hidup manusia yang semua bakal hadapi bila berkahwin nanti.. itu untuk imannya yang masih mantap lar, tidak dengan remaja zaman sekarang yang baru berstatus di facebook sudah tergadai maruah diri..
sekarang kita analisis, siapa yang berfikiran kuning sekarang? orang yang bercerita atau orang yang membayangkan dan membuat bunyi EEEYYYUUUKKK... bayangkan saya pencerita itu dan anda pengEYUK itu.. saya nak cerita tentang seks.. yakni cerita yang memang sudah berlaku sejak peradapan manusia lagi.. dan tujuan saya bukan nak mengairahkan anda.. tujuan saya baik dan saya memang sedar untuk tidak berfikiran kuning.. But, kenapa kau rasa jijik.. saya blur, apa yang engkau fikir sekarang sampai boleh rasa kegelian. saya tak fikir pun macam yang kau fikirkan.. nah sekarang siapa yang salah.. yang berfikiran kuning juga yang dipersalahkan.. mana fikiran munasabah nyer tu.. takde kematangan betul..
lain lar jika cara saya yang salah dan melebih-lebih.. takkan cerita yang ringan2 ataupun yang simple2 pun kau bole terangsang.. well, maybe itular peradapan manusia.. semua pun ada nafsu.. dan nafsu itu yang merupakan ujian besar daripada Allah..
sebab itu macam cikgu saya cerita, seks itu merupakan sesuatu yang indah jika dilakukan dengan halal.. kalau jijik, takkan mungkin ada kamu semua sekarang.. sdengkan ustadz yang imannya tahap gaban sendiri akan melakukan itu, apa lagi anda satu hari nanti..
That why, yang menjadi masalahnya sekarang pemikiran manusia itu sendiri.. kamu pasti ada belajar tentang konsep tamadun di form 4 kan! maksud tamadun itu sendiri merujuk tentang kamajuan lahiriah iaitu merujuk kepada kemajuan duniawi dan rohaniah berkenaan kemajuan tingkah laku sesuatu manusia. dan negara kita juga sebenarnya satu tamadun malaysia.. sebab ttu wujudnya slogan 1 Malaysia.. itular tamadun kita..
sebab itu kita kena ubah pandangan kita terhadap sesuatu perkara.. terutamanya cerita 18sx.. kesian juga saya tengok para guru yang terpaksa mengajar subjek yang ada tajuk tentang reproduction.. di situ lar akan keluar segala syaitan yang penat bertiduran dikepala..
kepada perempuan juga, harap2 jangan lar juga terlalu bersifat negatif.. baru sebut perkataan itu, sudah terungkai satu karangan dikepala.. guna lar akal yang berlipatan tu.. apa guna keputusan cemerlang kalau bab ini pun sudah tidak profesional.. yang geramnya, asyik tuduh lelaki jak yang kegatalan sana..

 sebelum saya melabuhkan bicara ini saya nak kongsi satu hadiskah, falsafah kah yang saya tidak tahu sangat
tapi ada disebut didalam Islam..
katanya" lelaki dilahirkan ada 9 akal tapi ada 1 nafsu, manakala perempuan ada 9 nafsu tapi cuma ada 1 akal"
hahaha.. jangan tercabar wahai kaum hawa.. mungkin ada kebenarannya.. tepulang kepada apa yang anda fikir sekarang  bersihkah atau kuning sekarang ni..hehehe
wassalam~

- AMIN D -

2 comments:

  1. lelaki satu nafsu itu adalah SEKS tetapi nafsu wanita ada 9 bahagian, seks, duit dsb.jadi siapa lebih bernafsu?

    naah.

    ReplyDelete
  2. jadi kenapa lbh ramai kaum lelaki yg minat topik ni? bak kata si penulis la.. prmpn merasa geli bkn kerana brfikir bkn2 sbb akal mereka 1.. mmg lumrah prmpuan merasa malu jika mndgr prkara2 tu.. sbb tu la eww2.. tu.. haha..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...