Jom CEK!

Tuesday 28 June 2011

3 video Youtube yang paling bahaya di tonton

Youtube sering digunakan untuk melayari pelbagai video yang menarik. Namun disebalik kemajuan ini, Youtube juga dianggap salah satu benda yang bahaya. 3 video youtube yang disenaraikan bahaya untuk ditonton. Antaranya:
1
Sebuah video dengan latar belakang merah dan seorang lelaki sedang menatap tajam anda. Koononnya, anda kena hati-hati kerna bila anda tidak focus, maka anda akan seperti dipukai atau terhipnotis mencongkel mata anda sendiri.
Judulnya Mareana Mordegard Glesgovary. Manusia ini adalah Urban legend yang bermula pada bulan April 2008. Cerita mesteri yang berglobalisasi seluruh Negara telah menyerang orang yang kononnya mata mereka ditipu dan akhirnya mereka membunuh diri mereka sendiri. Seram jo~..
Video aslinya yang berlangsung selama 2 minit itu telah dihapuskan oleh YouTube setelah dilaporkan seramai 153 kes orang mencungkil matanya setelah melihat video itu. Anehnya, mangsa sendiri mengirim E-mail aduan ke pusat Youtube di San Bruno. Jika anda manusia yang bertuah melihat video ini, pada dua detik terakhir anda akan mula bertindak aneh dan mungkin sudah mula melakukan perkara yang membunuh anda.
Ditambahkan cerita, staff Youtube sendiri adalah mangsa selepas menonton video ini. Orang yang berada dalam ruangan itu hanya mendengar suara bernada tinggi tetapi tidak melihat layarnya. Orang yang mengupload Video tersebut secara mesteri akan menghilang, IPnya tidak teridentifikasi dan orang tersebut tidak pernah teridentifikasi.
Seram aku baca cerita ini. Yang pasti kita sebagai orang islam jangan mudah percaya pada sesuatu perkara. Kita kena percayaa bahawa di dunia dan seluruh alam semesta tiada yang berkuasa melainkan Allah S.W.T



2.

Saya ringkaskan:
1.       Ketika mengakses akan muncul tulisan account suspended.
2.       Refresh 10x YouTube akan berubah menjadi merah darah.
3.       Video buffering tanpa henti dan SANGAT MENGERIKAN.
4.       Warna merah akan berganti menjadi jantung berdegup dan berganti setiap detiknya.
5.       Browser tak dapat alt-tab, close, alt-f4, ctrl-alt-del, restart dan shutdown. Huhu..
6.       Setelah dipaksa menonton, computer automatik mati.
7.       Ketika di ON semula, computer anda sudah penuh dengan Virus.
The end
3.


nampak jak macam bunga-bunga tapi itu sebenarnya cover jak.
Effect dengar video ini ialah kononnya:
1.       Anda akan mendengar alunan lagu mengasyikkan dari spesisi syaitan-syaitan selama berjam-jam.
2.       Telingga anda akan jadi kacau dan fikiran jadi blank.
3.       Untuk sesiapa yang iman dia tidak kukuh, anda akan tiba-tiba rasa takut dan berasa ditakuti oleh makhluk halus.. hehehe..

Itular 3 video daru YouTube yang dianggap bahaya. Sama ada benar atau tidak saya pun tidak tahu.  Terserah anda sama ada nak percaya atau tidak..

-Amin D-


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...