Jom CEK!

Tuesday 12 July 2011

Jom Boikot !!


alhamdulillah, kita seharusnya bersyukur kerana nagara kita masih mampu duduk diam sambil minum kopi di kedai mamak atau order roti canai di kedai Bismillah Curry House dengan tenang dan aman..
ape taknye, kita sungguh bertuah sebab negara kita tidak mengalami pergolakan seperti negara-negara yang lain..
mungkin kita semua tak sedar ( tak pernah pun), tak pernah rasa macam mana hidup dalam ketakutan menghadapi peperangan.. tidak macam negara lain yang sedang bergolak. hidup mereka seakan-akan telur dihujung tanduk..antara hidup atau mati..
cerita tentang peperangan, seperti yang anda tahu sebelum ini akan kisah sedih Palestin yang dikecam oleh Israel.. memang sedih melihat saudara-saudara kita yang terpaksa menjadi pelarian di negeri sendiri akibat kekejaman Israel..
niat dihati memang ingin membantu.. apakan daya cuma simpati dan doa sahaja dapat dihulurkan.. kepada Israel, hanya makian yang menambahkan dosa dalam diri sahaja dapat ku balas sebagai tanda menentang.


         

sebenarnya kita masih boleh bertindak membantu Palestin dan menetang Israel..
                                       macam mana ??
dengan baikot segala barang yang menyumbang bantuan kepada Israel.. ape bendanya tu?? cuba anda buka peti sejuk anda.. tau jalan-jalan di CP dan kawasan shoping kompleks.. saya garenti anda pasti akan jumpa punya.. ni dia saya nak ceta...


CEO MacDonalds, Jack M. Greenberg adalah merupakan pengarah Dewan Perdagangan dan Industri Amerika-Israel ( sekutu utama 'Jewish united fund' dan jewish federation). Jewish United Fund berfungsi menjaga Kebajikan askar Amerika, Ekonomi dan sokongan diplomotik untuk Israel termasuk pembangunan penempatan haram yahudi di tanah Palestin yang dirampas. pada tahun 1993. mcDonald telah pun berjaya membuka 80 buah restoran diseluruh tanah rampasan Pelestin yang memberi pekerjaan kepada pendatang haram 3000 Israel.

berasal dari Miami, Florida, USA. telah membuka rangkaian restoran makanan segera di Ma'ale adumim.  
(tanah yang dirampas haram secara haram oleh zionis israel setelah penduduk islam dan kristian dibunuh dan dihalau). walaupun syarikat lain enggan berbuat demikian disebabkan ia menyalahi peraturan Konvensyen Geneva ke-4.

Howard shult, pengerusi StarBucks adalah seorang zionis, merupakan penerima anugerah dari 'Juruselem Fund of aish Ha Torah' di atas peranan utama memperkukuhkan hubungan baik Amerika israel.  'Juruselem Fund of aish Ha Torah' dipengerusikan oleh General Shaul Mofaz, penggerak utama pembunuhan beramai-ramai umat islam di Jenin, Palestin. disetiap ucapannya, beliau melabelkan Palestin sebagai pengganas. sehingga kini, Starbucks adalah penyumbang utama kepada israel. bah jadi pilih lar tempat makanan yang lain selain starbucks..  
     
                       

berasal dari Kentucky, USA. turut menyumbang hasil keuntungan ( termasuk Yuran penggunaan nama KFC seluruh dunia) kepada cukai negara America yang kemudiannya digunakan untuk pembangunan negara haram israel dan pembiayaan dan menyeksa penduduk Palestin..

jadi informasi yang sedikit ini telah saya sampaikan.. harap anda bole pertimbangkan dan sama-sama lar kita membantu negara Palestin dari cengkaman Israel..
                                             
                            Baikot Israel




                                                           Save Palestin!!




- Amin d -

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...