Jom CEK!

Thursday 21 July 2011

Sherlock Holmes [2010]

Nak Tulis something la pasal citer nie..
Ok mcm yang ramai kita dah tau, Sherlock Holmes nie sorang detektif dalam novel karangan Arthur Conan Doyle. pada kurun ke-19





   Holmes nie, sorang yang amat genius, precise, dan juga cekap dalam kerja nya sebagai penyiasat. Biarpun didalam movie ini dia digambarkan seorang yang amat pengotor, tidak menjaga kesihatan dan kebersihan diri.
Apa pun Holmes nie ada sorang sidekick, Dr.John Watson, seorang Doktor yang juga merupakan kawan rapat kepada Holmes, dimana ada Holmes, disitu ada Watson.



  Movie nie pulak menceritakan cerita tentang Holmes (Robert Downey Jr.) dan Watson (Jude Law)  dalam membanteras seorang penjenayah, Lord Blackwood (Mark Strong) yang dikatakan mengamalkan ilmu hitam dan salah seorang ahli kultus. Pada asalnya Holmes berjaya menangkap Blackwood dan dia dijatuhkan hukuman mati, namun tidak sampai sehari khabar angin tentang Blackwood hidup semula telah tersebar dan menjadikan keadaan di kota London haru-biru.


Dalam movie nie Holmes ada kebolehan menakjubkan dimana dia boleh mentaksir punca kematian, personaliti seseorang dengan hanya meneliti dan juga kebolehan untuk menumpaskan lawan yang lebih besar darinya. 


Sebenarnya Movie Sherlock Holmes ni dah lama ditayangkan, akhir tahun 2009 lagi, tapi mungkin tak ramai yang perasan. Filem nie best juga la, dengan aksi dan humour yang agak sesuai. Oh ya, dalam filem nie banyak pula simbol-simbol illuminati dan freemasons. Adakah Kultus yang dimaksudkan tu FREEMASON? korang tengok lah cerita tu sendiri  yeee..


Oh ya, Tahun 2011 nie akan keluar filem Sherlock Holmes 2: A Game Of Shadow

-PEACE NO WAR-
-MESZ- 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...